Transport


Onze core-business is distributie van stukgoed in de breedste zin van het woord. Dit doen wij zowel overdag als voor een aantal klanten ís nachts. Dagelijks halen wij bij meerdere klanten zendingen op voor bestemmingen in heel Europa.  Bijna alle chauffeurs zijn in het bezit van een ADR diploma, zodat vervoer van zo genaamde gevaarlijke stoffen geen probleem is. Ons wagenpark is gevarieerd van bestelbus tot en met trekker oplegger en hebben bijna allemaal een laad/losklep, zodat we nagenoeg op elke bestemming kunnen komen en de zending kunnen laden of lossen.


Klanten kunnen via een web portal of op een andere geautomatiseerde manier zendingen invoeren in ons transport management systeem. Onze planning is geautomatiseerd waardoor we de meest efficiŽnte routes creŽren en bijbehorende levertijden genereren. Hiermee kunnen we onze klanten een gedetailleerd tijdvak geven voor het aanleveren van een zending. Als een zending bij de klant is afgeleverd, wordt deze door de chauffeur afgemeld via de boordcomputer. Deze manier van werken komt de kwaliteit ten goede. En omdat alles digitaal is vastgelegd, kunnen we de klanten informeren over de status van de zending.
We kunnen ieder transportvraagstuk oplossen, omdat we naast ons eigen gevarieerd wagenpark goede samenwerkingsverbanden hebben met diverse netwerken en logistiekdienstverleners.  

Binnen Nederland zijn we partner van Netwerk Benelux http://www.netwerkbenelux.nl/ , een samenwerkingsverband van meerdere logistieke dienstverleners uit verschillende regioís in Nederland en BelgiŽ. Op Europees niveau werkt H. Veldhuizen Transport B.V. onder andere samen in het Duitse netwerk VTL (Vernetzte Transport Logistik ) http://www.vtl.de/ . Een van origine Duits stukgoed netwerk met meer dan 125 depots in heel Europa.  

Het voordeel en toegevoegde waarde van deze samenwerkingen is dat iedere partner zijn kracht heeft in een bepaalde regio waar hij ďsterkĒ is en verzorgt daar het vervoer voor de netwerken. Dit leidt tot grote efficiency en bespaart kosten, onder meer op het gebied van brandstofverbruik. Daarnaast werken we zo een stuk sneller. Onze zendingen komen soms in grote steden terecht, waar allerlei (milieu)eisen gelden. De lokale netwerkpartners kennen de specifieke wetgeving van hun eigen regio door en door.  
Uiteraard vervoeren we ook grote partijen en volle wagenladingen. Ook voor de deelladingen hebben wij sterke partners. Een van onze partners is het in maart 2015 opgerichte Partload Alliance  http://www.partload.com/ . Binnen dit netwerk maken vervoerders gebruik van elkaars capaciteit die ze over hebben op hun ritten door heel Europa. De vrachtwagens worden compleet en efficiŽnt benut en het bespaard ook kilometers.    

Onder onze transportdiensten vallen ook de zogenoemde A-B ritten: routes tussen de klant enerzijds en de eindbestemming van de zending anderzijds. Klanten kunnen bij ons ook complete wagenladingen aanbieden. Voor bijzondere (maatwerk) vragen kunnen klanten ook bij ons terecht. Voor spoedzendingen of bijzondere transportvraagstukken draaien wij onze hand niet om. De medewerkers denken graag mee en vinden overal een efficiŽnte oplossing voor. Wij bieden daarnaast ook de mogelijkheid voor dedicated vervoer. Met name bedrijven die wel een expeditieafdeling, maar geen eigen vrachtwagens hebben komen bij ons voor dit type transport. Ons gevarieerde wagenpark en onze chauffeurs staan tot hun beschikking, maar de klant plant zelf de route. Dit zorgt voor veel flexibiliteit en is voor een aantal ondernemers een zeer goede oplossing.